• Wil je kennis maken met een eeuwenoude manier van Bijbellezen die ook vandaag nog steeds heel inspirerend blijkt te zijn?
  • Wil je al Bijbellezend leren om met je verstand af te dalen in je hart?
  • Verlang je ernaar om samen met andere Bijbellezers de lectio divina te leren beoefenen?

Workshop

Op donderdagavond 16 januari 2020 is er in de Plantagekerk Zwolle een workshop over Bijbellezen op de manier van de lectio divina. Je maakt kennis met deze wijze van Bijbellezen die al eeuwenlang wordt beoefend in de kloosters en die vandaag ook steeds meer mensen buiten het klooster inspireert.

Lectio divina is een manier van Bijbellezen die je helpt om langs de weg van een biddende omgang met een (kort) Bijbelwoord te komen in de aanwezigheid van God. De begeleidende stilte is voor de lectio divina een wezenlijk onderdeel: stilte is de zendtijd van de heilige Geest.

De informatie op een rijtje

• Locatie: Plantagekerk Zwolle, Ter Pelkwijkstraat 17
  • Datum: donderdag 16 januari 2020
  • Tijden: inloop 19.45 uur, start 20.00 uur, einde 22.00 uur
  • Cursusleider: Jos Douma
  • Opgave: stuur uiterlijk maandag 13 januari een mailtje naar jos@contemplatio.nl.
  • Kosten: geen
  • Studiemateriaal: wordt op de avond uitgereikt

Om te lezen

Als je van tevoren als iets wilt lezen voor een eerste kennismaking met lectio divina, kun je hier terecht: