Tijd met Jezus
Tijd met Jezus is het Bijbelmoment van de School voor Spiritualiteit dat je vijf keer per week (op werkdagen) in je mailbox kunt ontvangen . Lees hieronder het actuele Bijbelmoment.
Wat valt je op in bovenstaande woorden? Wat raakt je?
[LUISTER:]
Merk je ook wel eens hoeveel je bezig bent met de dag van morgen? Wat gaat er morgen gebeuren? Hoe zal het er morgen voorstaan? En zo ben je bezig met morgen zonder echt vandaag te leven. In het hier en nu. Leef bij de dag. Leef, met je zorgen en je vreugde, in het hier en nu van mijn aanwezigheid.
[BID:]
Jezus, leer me in het hier en nu te leven.
[WEES STIL:]
Blijf nu nog even stil in de aanwezigheid van Jezus.
Elke dag in je mailbox
Wil je de overdenking van Tijd met Jezus als tekst én als podcast op werkdagen om 5.00 uur in je mailbox ontvangen? Klik dan op onderstaande button om je te abonneren!
Tijd met Jezus als podcast
Je kunt de overdenking ook beluisteren als podcast. Klik dan op deze button:
Over Tijd met Jezus
De opzet van het dagelijkse bijbelmoment is als volgt:
1 Lees
Het begint met een bijbelvers dat centraal staat. Je wordt uitgenodigd om die aandachtig te lezen vanuit deze twee vragen: Wat valt je op in deze woorden? Wat raakt je?
2 Luister
In enkele zinnen wordt het bijbelwoord open gelegd vanuit het perspectief van Jezus die spreekt en zich rechtstreeks en persoonlijk tot jou richt. Laat je door hem aanspreken.
3 Bid
Dan is er een korte gebedszin als aanknopingspunt voor jouw persoonlijke gebed. Daar zijn niet veel woorden voor nodig.
4 Wees stil
Tenslotte word je uitgenodigd om wat tijd te nemen om stil te zijn in Jezus’ aanwezigheid.
Lectio divina
Deze vier stappen zijn geïnspireerd door de zogenaamde lectio divina: een manier van bijbellezen die al eeuwen wordt beoefend in klooster en vandaag de dag door steeds meer christenen wordt ontdekt. Lectio divina bestaat uit vier stappen:
- Lectio: lezen
 - Meditatio: overdenken
 - Oratio: bidden
 - Contemplatio: rusten in Gods aanwezigheid
 
Je kunt er hier meer over lezen: Over lectio divina.
									
								






























