Ontdek de geheimen van het koninkrijk van God

• Wil je je spiritualiteit verdiepen door met het evangelie van Jezus bezig te zijn?
  • Ben je nieuwsgierig naar de betekenis van het koninkrijk van God voor je leven?
  • Wil je uitgedaagd worden om nieuwe inzichten op te doen?

Dan is deze cursus (gegeven in september-oktober 2023) voor jou! Zeven weken lang verdiepen we ons in ‘De verborgen boodschap van Jezus’ en gaan we de geheimen van Gods koninkrijk ontdekken. Waarom spreekt Jezus zoveel over het koninkrijk? Waarom is dat een ‘verborgen boodschap’? Hoe kan het dat die boodschap in de kerk niet altijd even helder tot klinken komt? Wat betekent de oproep om je te bekeren? Waarom spreekt Jezus vaak in gelijkenissen?

Uitnodiging

Luister naar een uitnodiging voor de cursus in podcastvorm:

De tijd is aangebroken!

Centrale uitgangspunt voor deze cursus is deze uitspraak van Jezus (in Marcus 1:15):

‘De tijd is aangebroken,
het koninkrijk van God is nabij:
kom tot inkeer
en geloof dit goede nieuws.’

Jezus

Wanneer start de cursus en hoe lang duurt deze?

De cursus start op maandag 4 september. Zeven weken lang ontvang je elke maandag, woensdag en vrijdag om 8.00 uur een mail in je mailbox met een link naar een les. Die les is samengesteld uit leesteksten, citaten, podcasts, afbeeldingen, liederen, video’s, reflectievragen, afbeeldingen en welke andere vormen er ook maar te bedenken zijn.

Daarnaast zijn er drie onderwijsavonden. De eerste is op woensdag 20 september om 20.00 uur fysiek in de Plantagekerk in Zwolle, maar ook live te volgen via YouTube. De tweede en derde avond (4 oktober en 18 oktober) zijn online als webinar te volgen om 19.30 uur uur

Verder maken ook vijf preken onderdeel uit van de cursus, preken die in de Plantagekerk gehouden worden op deze zondagen: 3, 10 en 17 september en 1 en 15 oktober

Dus:

• 21 lessen per mail (drie per week) van maandag 4 september tot vrijdag 20 oktober
  • 3 onderwijsavonden op woensdag (als webinars)
  • 5 zondagse preken (ook online te volgen)

Wat ga je leren in deze cursus?

Als je deze cursus volgt en eraan meedoet ontdek je voor het eerst of opnieuw wat voor Jezus het allerbelangrijkste was en is: het koninkrijk van God.

Je krijgt ook meer zicht op thema’s als: bekering en transformatie, de gelijkenissen van Jezus, de plek van de kerk, het werk van de heilige Geest.

Je wordt uitgedaagd om nieuw tegen bepaalde bijbelse zaken aan te kijken en je ervaart dat je nieuwe inspiratie krijgt om mee te doen in de beweging van Jezus en zijn koninkrijk.

Voor wie is de cursus bedoeld?

Deze cursus is voor jou als je

• je voor het eerst of opnieuw wilt laten inspireren in het evangelie van het koninkrijk van God
  • verdieping zoekt voor je spiritualiteit
  • behoefte hebt aan vernieuwende inzichten om zo je geloof op te frissen
  • Jezus beter wilt leren kennen

Hoeveel tijd kost het volgen van de cursus?

Je kunt de cursus voor het overgrote deel in je eigen tijd en tempo volgen (of later op een lager tempo in halen), helemaal als je alles online doet. Je hoeft ook niet per se alle onderdelen te doen om toch veel uit de cursus te halen. Als je er helemaal voor wilt gaan en daar tijd voor hebt, reken dan voor elke les ongeveer een uur, voor de onderwijsavonden twee uren en voor de preken een half uur.

Wat zijn de kosten?

Aan het meedoen aan deze cursus zijn vooraf geen kosten verbonden. Na afloop zal er een donatie worden gevraagd met als richtlijn 25 euro. Maar als je geen of weinig financiële middelen hebt, is het ook prima als je meedoet zonder na afloop een donatie te geven!

Hoe kan ik me aanmelden?

Via onderstaande button kun je je aanmelden. Na aanmelding ontvang je in je mailbox een bevestiging van de opgave.

Elke cursus opnieuw heeft mijn leven verrijkt. Binnenin is het veel rustiger, meer vrede, constante dankbaarheid. Dieper besef van Gods grootheid en tere liefde. Ben ontzettend blij met elke online cursus die ik gevolgd heb.

EEN DEELNEMER AAN MEERDERE CURSUSSEN