Bijbelstudies over het liefhebben van God, de ander en jezelf

Waar draait het in het christelijk geloof om? Uiteindelijk om de liefde. Want ‘God is liefde’ (1 Johannes 4:8) en Jezus zegt: ‘Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn’ (Johannes 13:35).

In dit boekje vind je zeven Bijbelstudies die je helpen om de kerk te zien als een school van de liefde. Een plek dus waar je dingen leert, waar ontmoetingen plaatsvinden die je helpen om te groeien in het liefhebben van God, je naast, jezelf en ook de aarde. Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.

Jos Douma is predikant van de Plantagekerk in Zwolle, initiator van de online School voor Spiritualiteit en auteur.

Prekenserie en blogposts

De bijbelstudies gaan terug op een prekenserie en een serie blogposts over de kerk als school van de liefde. Zie hieronder:

Over het thema ‘School van de liefde’ is op deze pagina van alles te vinden. Via de links hieronder vind je de weg:

Ik preekte in de maanden januari-maart 2019 over dit thema en maakte er de onderstaande Preeksamenvattingen bij:

Hier kun je de preken naluisteren:

De blogposts over  de kerk als ‘School van de liefde’ vind je via onderstaande links: