In het nieuwe nummer van het blad Uitdaging staat een artikel ‘De werkkamer van Jos Douma’. Dit artikel gaat terug op een prachtige ontmoeting met Ronald Koops in mijn werkkamer in de Fonteinkerk. Het hele verhaal is nu ook op de website van Uitdaging te lezen:

Jos Douma (42) is predikant, auteur en vader van vier kinderen. Hij houdt zich binnen en buiten zijn gemeente onder meer bezig met onderwijs over het groeien in en het kennen van Christus.

Over Jos Douma
“Ik ben getrouwd met Joke en vader van vier jongens in de leeftijd van zeven tot zeventien. Ik ben predikant van de gereformeerd-vrijgemaakte kerk in Haarlem en ik spreek regelmatig in het land. Ik geniet erg van het predikantschap, hoewel je als gemeentepredikant snel wordt weggetrokken uit de eigen visie. Er komen veel zaken op je weg, groot en klein, die ook je aandacht nodig hebben.”

Over zijn visie
“Mijn visie is: Christus centraal. Toen ik een aantal jaren geleden met deze visie begon, merkte ik dat dit in veel vrijgemaakte kerken niet echt leefde. God stond vaak centraal, of de kerk, maar ‘Christus centraal’ was nieuw voor veel mensen, onder wie ikzelf.”

Lees de rest van het verhaal…