godsgeheimeplan-dallaswillardHet thema discipelschap staat hoog op de agenda van kerkelijk Nederland. Het zou mooi zijn als het praktisch hiermee aan de slag gaan in de context van lokale kerken gepaard gaat met verdiepende bezinning. Daarvoor zijn er gelukkig heel veel boeken beschikbaar. Hieronder een rijtje van 10 boeken die voor mij belangrijk zijn. Een beetje in volgorde van belangrijkheid, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.

1. Dallas Willard, Gods geheime plan. De herontdekking van een leven met Jezus (2012)
  2. Bill Hull, The Disciple-Making Pastor. Leading Others on the Journey of Faith (1988)
  3. Sake Stoppels, Oefenruimte. Gemeente en parochie als gemeenschap van leerlingen (2013)
  4. Mike Breen, Een cultuur van discipelschap. Bouwen aan een missionaire beweging door discipelschap in de stijl van Jezus (2013)