fotoplantagekerklente2015Komende zaterdag is het in Zwolle Koninkrijksdag. Onze stad staat dan in het teken van het festival ‘Lang leve de club’! Dit festival wordt georganiseerd door het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk, samen met NOC*NSF, het Oranje Fonds, de gemeente Zwolle en provincie Overijssel.

Het gebeuren speelt zich af in Park de Wezenlanden én de binnenstad. En toen de gemeente Zwolle in de gaten kreeg dat er dus heel veel mensen op de route van de ene naar de andere locatie langs de Plantagekerk zouden komen, schreef de gemeentelijke organisator een brief aan onze kerk met de vraag op ons ‘prachtige kerkgebouw’ ook open kon zijn.

Nu, dat kan. Want een kerk is tenslotte ook een vrijwilligersorganisatie! En er hebben zich twintig vrijwilligers aangemeld die gastvrouw en gastheer willen zijn. Gewoon: open kerk zijn. Er is koffie en thee en limonade. Wie een praatje wil maken kan dat doen. Wie even wil uitrusten (en/of naar de wc gaan) is welkom. De kerk is open. Er is een eenvoudige flyer gemaakt die we mee kunnen geven aan mensen die dat willen.

‘Zin in Zwolle.’ Onder die slogan zoeken we als gemeente van de Plantagekerk de verbinding met de Zwolse samenleving. Daar hebben we zin in. En hopelijk ontstaan er zo zin-volle, betekenis-volle ontmoetingen.

flyerplantagekerkvoorkantflyerplantagekerkachterkant