jaikgeloofBELIJDENISCATECHISATIE IN DE PLANTAGEKERK ZWOLLE

Wil jij Jezus volgen en daarvan in het openbaar belijdenis doen in de kerk? Dan ben je van harte welkom om mee te doen met de belijdeniscatechisaties in de Plantagekerk!

Meedoen betekent trouwens niet dat je ook per se belijdenis gaat doen aan het einde van het seizoen. Dus ook als je daar nog over twijfelt, of zelfs al zeker weet dat je dat nog niet wilt, ben je evengoed welkom om mee te doen in deze groep.

In 2015-2016 is de (belijdenis)catechisatiegroep op de dinsdagavond, elke week, van 20.30-21.30 uur. Cursusboek voor deze catechisaties is: ‘Ja, ik geloof’ van Kees van Dusseldorp dat in het voorjaar van 2015 verschenen is. (Onderaan deze pagina vind je meer informatie over dit boek.)

Als jij zegt ‘Ja, ik geloof, en dat wil ik belijden’, ben je dus welkom.

Maar ook als zegt ‘Ja, ik geloof, maar soms even niet’ – dan ben je net zo goed welkom. Want juist hierover gaan we ook in gesprek.

Graag aanmelden vóór 1 september: contact@josdouma.nl.

Jos Douma

PLANNING

Op deze avonden vinden de catechisaties plaats:

• september: 8, 15, 22, 29
  • oktober: 5, 13 , – , 27
  • november: 3, 10, 17, 24
  • december: 1, 8, 15, -, –
  • januari: 5, 12, 19, 26
  • februari: 2, 9, 16, 23
  • maart: -, 8, 22

De belijdenisdienst staat gepland voor de Paaszondag: 27 maart 2016.

jaikgeloofCURSUSBOEK

96 pagina’s | Paperback | ISBN: 9789023970170 | Boekencentrum | € 11,50

Wil je Jezus volgen en daar in het openbaar belijdenis van doen? Deze cursus helpt bij een goede voorbereiding. Persoonlijke en inhoudelijke thema’s komen aan de orde. Daarbij krijgen jouw vragen alle voorrang!

Ja, ik geloof is een beknopte cursus voor een jaar belijdeniscatechisatie. Deze cursus stimuleert de groei van persoonlijk geloof, biedt bijbels inzicht in de geloofsleer en geeft een beeld van wat het betekent belijdend lid te zijn van de kerk.

Voor deze cursus is een doordachte opzet gekozen: Jezus Christus volgen, God de Vader kennen en door de Geest leven. De stof wordt overzichtelijk aangeboden. De vragen van belijdeniscatechisanten hebben voorrang. En als ze geen vragen meer hebben, brengen boeiende opdrachten ze met elkaar in gesprek.

Ja, ik geloof stimuleert de groei tot bewuste leerlingen van Christus, die met gezond Godsbesef zich laten leiden door de Heilige Geest.

INHOUD

jaikgeloofinhoud