cover-verlangennaarhetgoedeleven-140pxJos Douma komt met nieuwe kijk op geloof & gemeente-zijn

Download dit persbericht als pdf

Deze maand verschijnt een inspirerend & samenbindend boek van Jos Douma: Verlangen naar het goede leven. Het boek is welhaast een hartenkreet: veel van de oude dogma’s werken niet meer, maar wat werkt dan wel? Jos Douma zocht naar herijking van zijn geloof, en deelt in dit boek zijn nieuwe inspiratiebronnen. Hij koos voor juist het eind van het jaar, advent, om zijn boek te publiceren. Tijd voor overpeinzing, een moment om stil te staan bij wat er in het (christelijk) geloof nou echt toe doet.

Verlangen naar het goede leven is niet het zoveelste boekje over kerkzijn, maar een originele verzameling van waarden die helpen om weer bij de bron te komen, en daarvanuit het geloof te vieren. Het resultaat is een ontspannende manier van kerkzijn, zonder dat er vanalles ‘moet’.

Jos Douma durft eerlijk naar de ballast (die de traditie heeft opgeleverd) te kijken, en hij laat de lezer zien hoe hijzelf weer de kracht van het geloof hervindt om zin te geven aan zijn eigen leven (en werk) en dat van anderen.

Stefan Paas, Henk Mijnders, Henk Geertsema en Ronald Westerbeek schaarden zich meteen achter dit boek en waren bereid aanbevelingen te schrijven. De aanbevelingen staan op de eerste bladzijde van het boek.

Op vrijdag 25 november hoopt Jos Douma het eerste exemplaar van zijn boek uit te reiken aan Arie Slob, tot voor kort partijleider van de ChristenUnie. Locatie: Goedhart Boeken (Assendorperstraat 79), aanvang 20.00 uur (inloop 19.30). Van harte welkom, u kunt zich aanmelden via activiteiten@goedhartboeken.nl.

Voor interviews & recensie-aanvragen: u kunt uw verzoek sturen naar Wendelmoed Knol van Uitgeverij Boekencentrum (knol@boekencentrum.nl). Zie ook verder voor info & contact: www.josdouma.nl.

• verkoopprijs: € 17,90
  • ISBN: 978 90 239 7125 2