Het is voor de meesten van ons geen enkel probleem om verzeild te raken in de drukt: allemaal taken en takenlijstjes, initiatieven en activiteiten, deadlines en nog een nieuwe klus om te klaren. Maar: we zouden moeten oefenen om verzeild te raken in de stilte.

Een tijdje geleden had ik een mooi gesprek met Anne Stael van Lekker Stil. Lekker Stil is een fascinerende podcast serie over de stilte. Praten over de stilte geeft een intiem inkijkje in iemands leven. Een monnik praat over het proeven van stilte in abdij Koningshoeven; Thomas Quartier neemt ons mee naar zijn dagelijks “stilte laboratorium”. De ontwerper van de stilte coupé van de NS vertelt haar visie. In de serie praat Anne Stael niet alleen met uiteenlopende interessante mensen over de stilte, je kan ook naar de stilte luisteren.

Het gesprek ging over stilte, lectio divina, het woord en nog veel meer. Anne maakte er een podcast van én ze nam ook een uur stilte op in de kerkzaal van de Plantagekerk!