bevrijdingsfestivalIn Zwolle is er op 5 mei jaarlijks een groots bevrijdingsfestival. Het feest vindt plaats in Park de Weezenlanden, op steenworp afstand van de Plantagekerk. Maar ook in de stad zijn er allerlei activiteiten waardoor er talloze festvalgangers langs de Plantagekerk zullen komen.

Een groep enthousiaste gemeenteleden heeft het initiatief genomen om na de morgendienst de kerk open te houden en in de kerk een plek van ontmoeting te bieden voor festivalgangers.

Het landelijke thema voor 5 mei is ‘Vrijheid spreek je af’. In de Plantagekerk hebben we in aansluiting daarbij gekozen voor het thema ‘Vrijheid leef je uit’.

Het programma:

• 11.00 Doopdienst (Jos Douma over: ‘Waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid’)
  • 12.30-16.00 Kerk open voor ontmoeting tussen gemeenteleden en festivalgangers
  • 16.00 Sing-in
  • 16.30 Viering (Wubbo van Herwijnen over: ‘Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven’)

Iedereen is meer dan welkom!

We zijn vrij! Leef het uit!