Afgelopen dinsdag 8 juni 2021 ging ik via Zoom in geprek met Anko Oussoren over het thema ‘Geloven als een millennial’. Hij vindt dat jeugdwerk loopt van 12 tot 40 jaar en hij heeft de afgelopen tijd al werkend en studerend ontdekt dat het hier om moet gaan in kerk zijn: vrienden voor het Leven!

Anko is jongerenwerker in De Bron in Hardinxveld-Giessendam. Daarnaast adviseert en begeleidt hij gemeenten op het gebied van jeugdwerk en missionair gemeente-zijn voor Kerkpunt. Hij zet zich graag in voor jongeren binnen en buiten de kerk. Ook werkt hij mee aan de website lerenindekerk.nl. Hij heeft theologie gestudeerd (CHE en TU Kampen), heeft gewerkt als bouwkundig tekenaar op een architectenbureau en is jongerenwerker geweest bij Youth for Christ Gorinchem.

“Jeugdwerk is een ontmoetingsplek waar geleerd wordt om onderdeel te zijn van de geloofsgemeenschap van verschillende generaties.”

Luister de podcast

Luister ook naar deze podcasts