ZWOLLE – Het Ontmoetingshuis Moderne Devotie heeft weer een digitale ontmoeting op dinsdagavond 11 mei van 20.00 tot 21.30 uur. Het thema is dan: ‘Lectio Divina oftewel Meditatieve Bijbellezing en Moderne Devotie’.

Jos Douma verzorgt de lezing. Douma (1968) is predikant van de Plantagekerk in Zwolle. Hij promoveerde in 2000 op het proefschrift Veni Creator Spiritus: de meditatie en het preekproces. Daarnaast werkt hij aan de Evangelische Theologische Faculteit Leuven als docent spiritualiteit. Hij heeft inmiddels veel boeken over allerlei geloofsthema’s op zijn naam staan. Zie voor meer informatie over Douma zijn site www.levenindekerk.nl.

Oefening

Meditatie, lezen van de Bijbel, spiritualiteit en devotie, ze vragen om oefening, volgens Jos Douma die een aantal handreikingen doet. Er is ook ruimte voor gesprek en interactie. Bij een groter aantal deelnemers gaan de deelnemers in kleinere groepjes (zogeheten breakout rooms) uiteen.

Luister de lezing na

Lectio divina en Moderne Devotie