• Verlang je naar geestelijke verdieping?
  • Zou je in je vakantie ook willen verstillen?
  • Wil je groeien in besef van Gods tegenwoordigheid in je leven?

De zomerschool ‘Besef van Gods tegenwoordigheid’ is een vijfdaagse cursus van de online School voor Spiritualiteit. Elke dag is er een webinar en een gezamenlijke online oefening. En verder ontvang je via mail dagelijks input waar je op je eigen tijd mee aan de gang kunt

Als je volop meedoet in deze zomerschool, investeer je dagelijks twee tot drie uren. Maar je kunt ook minder intensief meedoen.

Wat kun je verwachten van deze zomerschool?

• Vijf ochtenden ontvang om 7.00 uur een mail met input rond de thematiek van besef van Gods tegenwoordigheid: iets om te lezen, een bijbelgedeelte en bijvoorbeeld een korte podcast.
  • Op vier ochtenden (niet op donderdag) maak je een live webinar mee om 10.30 uur (van een uur tot vijf kwartier) waarin Jos Douma je meeneemt in bezinning op thema’;s die te maken hebben met vesef van Gods tegenwoordigheid (zoals: stilte, contemplatie, lectio divina. cerntrerend gebed, alledaagse heiligheid enzovoort).
  • Elke middag ontvang je rond 13.00 uur een nieuwe video waarin je geholpen wordt om zelf een stilte-oefening te doen (dit is dus niet live).

Wat brengt deze zomerschool je?

• Verdieping en verstilling in vakantietijd.
  • Praktische groei in het oefenen van het besef van Gods tegenwoordigheid.
  • Kennismaking met (of verdieping van de beoefening van) lectio divina en contemplatieve verstilling.
  • Verbondenheid met anderen die meedoen in deze online zomerschool.

Wat wil je nog meer weten over deze zomerschool?

• Je kunt deze cursus volgen waar je maar wilt, of je nu thuis bent of op vakantie in Frankrijk of ergens in Naderland: een smartphone, een laptop of I-pad, een internetverbinding – meer is niet nodig.
  • Het is mooi als je dagelijks 2 tot 3 uren tijd hebt om bezig te zijn met deze zomerschool (lezen, overdenken, webinar meemaken, video-oefening doen).
  • In deze zomerschool wordt gebruik gemaakt van het boekje ‘Besef van Gods tegenwoordigheid’. Het is nodig om dat boekje aan te schaffen. Dat kan op internet via online boekhandels maar ook bij een plaatselijke boekhandel.

Wat zijn de kosten van deze zomerschool?

• Meedoen met deze zomerschool kost 49 euro. Je kunt je eerst aanmelden zonder nog te betalen. Op maandag 4 juli ontvang je een mail met een betaalverzoek. Na je betaling ben je definitief aangemeld. (Anders dan andere activiteiten van de School voor Spiritualiteit tot nu toe is er nu dus geen mogelijkheid tot doneren achteraf.)
  • Mocht je weinig of geen financiële middelen hebben en toch graag mee willen doen, neem dan gerust even contact op (jos@levenindekerk.nl).

Aanmelden voor deze zomerschool

• Aanmelden voor de zomerschool kon tot uiterlijk maandag 4 juli 2022 om 12.00 uur. Mocht je je toch nog willen aanmelden, stuur dan even een mail naar jos@levenindekerk.nl via onderstaande button.