glazenengel

Op maandag 29 september 2014 is het Michaelsdag. Naar deze beschermengel is de Grote Kerk in het hart van de Zwolse binnenstad genoemd. Wie regelmatig lang de kerk fietst of loopt over het plein aan de voorzijde, kan daar niet om de glazen engel heen: Michael is zijn naam.

Michaelsdag is de dag om erbij stil te staan dat er in deze wereld en ook in onze stad nog veel onrecht gebeurt. Mensen hebben hulp en bescherming nodig. Er moeten draken verslagen worden. Er zijn engelen nodig.

Aan één engel heeft onze stad niet genoeg. We hebben een leger engelen nodig! Wil jij ook een (bescherm)engel zijn? Wil jij ook opkomen tegen onrecht? Wil jij ook kiezen vóór vrede en recht en goedheid?

Laat Michaëlsdag dan een dag zijn om daar werk van te maken. Maak een gebaar. Doe iets. Help iemand. Sta op tegen onrecht. Zeg armoede de wacht aan. Maak iemands eenzaamheid wat dragelijker.

Zwollenaar Jan Swagerman nam een (burger)initiatief om mensen in beweging te krijgen in de strijd tegen onrecht: “De heilige van Zwolle is Michael. Michael is de strijder tegen onrecht. Die engel staat midden op de markt, voor de Grote of St. Michaelskerk. Gelukkig zijn er nog heel wat meer beschermengelen in de stad: mantelzorgers, vrijwilligers, hulpverleners, mensen die in allerlei projecten actief zijn enzovoorts”.

Hier lees je er meer over: Beschermengelen gezocht op Michaelsdag.

Aan één engel heeft Zwolle niet genoeg! Wil jij ook deel uitmaken van een leger van engelen?

Wees welkom op de Grote Markt op zaterdag 27 september 2014 om 14.00 waar je je als engel kunt aanmelden!